المثل الشهير بيقول “يخلق من الشبه أربعين”، وأظن أن نسبة كبيرة مننا قابلوا أو شافوا ناس فيهم شبه كبير جدًا منهم، والأمر نفسه بيمشي على مشاهير هوليوود، فأوقات كتير بنشوف ممثل معين واحنا فاكرينه ممثل تاني وده لسبب إنهم شبه بعض جدًا.
في المقال ده هنشوف مع بعض شوية مشاهير من هوليوود الناس بتتلخبط بينهم فعلًا لأنهم شبه بعض.

 

1- على اليمين الممثل الأمريكي لوجان مارشال جرين اللي شارك في أفلام زي Prometheus ومسلسلات زي 24، وعلى الشمال الممثل البريطاني توم هاردي اللي شارك في أفلام زي Inception و The Dark Knight Roses.

1

 

2- على اليمين الممثل الإسباني هافيير باردام اللي شارك في أفلام زي No Country for Old Men و Skyfall، وعلى الشمال الممثل الأمريكي جيفري دين مورجان اللي شارك في أفلام زي Watchmen ومسلسلات زي Supernatural.

2

 

3- على اليمين الممثلة الأمريكية برايس دالاس هاوارد اللي شاركت في أفلام زي Jurassic World و The Help، وعلى الشمال الممثلة الأمريكية جيسيكا شاستاين اللي شاركت في أفلام زي Interstellar و Crimson Peak.

3

 

4- على اليمين المخرج والممثل الأمريكي إيلي روث اللي أخرج أفلام زي Hostel وشارك في أفلام زي Inglourious Basterds، وعلى الشمال الممثل الأمريكي زاكاراي كينتو اللي شارك في أفلام زي Star Trek و مسلسلات زي Heroes.

4

 

5- على اليمين الممثلة الأسترالية إيسلا فيشر اللي شاركت في أفلام زي Now You See Me و The Great Gatsby، وعلى الشمال الممثلة الأمريكية آمي أدامز اللي شاركت في أفلام زي Man of Steel و American Hustle.

5

 

6- على اليمين الممثل البريطاني توم فيلتون اللي شارك في سلسلة أفلام Harry Potter، وعلى الشمال الممثل الأمريكي آرون بول اللي شارك في مسلسل Breaking Bad.

6

 

7- على اليمين الممثلة الأمريكية هيلاري سوانك اللي شاركت في أفلام زي P.S. I Love You و Insomnia، وعلى الشمال الممثلة الأمريكية جينيفر جارنر اللي شاركت في أفلام زي Dallas Buyers Club و Daredevil.

7

 

8- على اليمين الممثل الأمريكي مات ديمون اللي شارك في أفلام زي سلسلة Bourne، وعلى الشمال الممثل الأمريكي مارك والبرج اللي شارك في أفلام زي The Italian Job.

8

 

9- على اليمين الممثل الأمريكي باتريك ويلسون اللي شارك في أفلام زي The Conjuring و Insidious، وعلى الشمال الممثل الكندي ويل أرنت اللي شارك في مسلسلات زي Arrested Development وأفلام زي Teenage Mutant Ninja Turtles.

9

 

10- على اليمين الممثل الدنماركي نيكولاي كوستر والدو اللي شارك في مسلسل Game of Thrones، وعلى الشمال الممثل الأمريكي جوش هولوواي اللي شارك في مسلسل Lost.

10