اينعم البنات الطف الكائنات بس احنا مش سهلين برضه، احنا بالصلاة عالنبي نعرف القرد مخبي ابنه فين وبعد مانوصله نسيبه ونمشي ونقول مانعرفش ، احنا المخابرات فينا بس ربنا اللي هادينا ، احنا اقوى من نبيل الحلفاوى فالطريق الي ايلات واشرس من نادية الجندي في كل افلامها
ويا سواده اللى يعجبنا ونقرر ننخرب وراه ونجيب قراره وكل حاجه عنه ونشوف بقى هل يا ترى الولد ده هييجي منه ولا هيتزنق في الفريند زون .

1-  لعبة بزل الاسماء

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-04-25 13:59:51Z | | R3PU-EL"5<#09îGy³Ñ

مش معنى اننا اتعرفنا في خروجه او بالصدفه يبقى مش هعرف اجيبك على الفيسبوك ، لا يا بابا صحصح وفوق ده مايجيبها الا ستاتها ومن هنا بتبدأ اول خيوط مغامره قفش الاكونت واحنا كبنات عشان بنحب الاصعب دايما وبنحب نتعب في الحاجات ولاننا عارفين اسم الولد الاولانى بنفضل نسيرش وننجم بكل الاسماء الممكنه عشان ندور على الاكونت بتاعه وفي حاله انه ناصح وفتك وصايع وكاتب nick name  بنضطر نروح للفريند ليست بتاعه الحد اللى عرفنا ببعض ونجيبه برضه .

2- مرحله ما قبل الـ add

596

فكرك انت اول ما هلاقيك هعملك add  لا ده انت ساذج اوى صحيح اومال مين هيدور ويبحث في تاريخك الاسود كله بدايه من الصور لتاريخ الميلاد لمرتبط ولا لا ومين الصحاب المشتركين ايه الافلام المفضله وهكذا المزيكا وكل البوستات من يوم ما قولت يا فيسبوك وكافه الاكونتس التانيه تويتر وانستجرام وكله .

3-  الصحيفه الجنائيه على Google

img_1343585182_904

دى مرحله البحث عن الماضي والحاضر والمستقبل دى مرحله البلوره المسحوره اللي بترمى فيها اسمه وتشوفي انتى وحظك عليه جرايم او مشهور او نشاطاته وبلاويه ربنا يخليلنا جوجل الاب والام الروحيين للبحث في تاريخك المشرف او الماضي الاليم .

 

4-  الـComments بدايه الخيط

dfc49a10

مرحله انك عايزة تعرفي طريقته في الكلام وافيهاته وتقييمه اذا كان شخص دمه خفيف ولا دمه تقيل بتيجي لما تدعبسي في كومينتاته وردوده على اصحابه وتعليقاته على صوره وصور اصحابه وصحاب صحابه اذا لزم الامر ، المرحله دى بيبان مين صحابه المقربين وبيبان ما اذا كان في اعجاب او استلطاف او حب بينه وبين واحده ووقتها هتخشي عندها وتشوفى مدى العلاقه هل متطوره داخله لا قدر الله على خطوبه وجواز ولا مجرد استلطاف ونزوه عابره انشاء الله .

5-  الاهل

maxresdefault (1)

طبعا لو حاطت حد من اهله هتخشى تاخدى لفه فى اكونت امه وابوه واخواته ومرات عمه وولادها بردوا عايزين نشوف العيله والمستوى الاجتماعي ، العيله عندها كام تاكسي وكام ميكروباص ونطمن على مستقبلنا هلى هندفع ونتدبس في العزومات ولا هيدفع هو .

6-  الانستجرام

211

وطبعا زى ما احناعارفين الانستجرام حاجه وصور الفيسبوك حاجه تانيه ولكل مقام مقال ، النايت لايف هتظهر على الانستجرام انما الفيسبوك للعيله وللاصدقاء الملتزمين ، تخشي بقى على الـ followers  وتشوفى بقى البنات اكتر ولا الولاد هل لا قدر الله عامل فولو لبروفايلات مشبوهه ولا كله فالسليم .

7- Follow  ولا add

714

بعد بقى كل المراحل الدراسيه الاستخابراتيه دى هيقف السؤال حائرا في حاله انك لقيتيه سنجل هل اعمل فولو ولا add  طبعا الغشيم هيقولك اعملى add  بينما انا رايي الشخصي وحفظا لماء الوجه اعملى فولو رد على الفولو بـ add  توكلى على الله انما عمل نفسه من بنها يبقى فكك انما فيه بنات قلبها مين وفيه ولاد كتير بتحب قوى يتخطفوا ، القرار ده بتاعك فالاخر عايزه تخطفيه يبقى add  عايزه تظهرى من بعيد لبعيد يبقى follow

 

دي كانت روشتة سريعة لطرق البحث اللي البنات بتعملها تفتكروا الولاد لو الموقف بالعكس ممكن يكون بيعمل ايه